States - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kevin F - WaarBenJij.nu States - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kevin F - WaarBenJij.nu

States

Door: Kev

Blijf op de hoogte en volg Kevin

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Goedemiddag allemaal!
En hier is dan eindelijk mijn volgende verslag.
Als eerst een kort verslag over mijn kampeer-trip.
Ik denk dat de meeste van jullie mijn screenshot van Google maps op FB wel gezien hebben. De eerste nacht hebben we overnacht in Hawk Camp, een best wel hooggelegen kampeerplek. We begonnen rond 22.15 aan de klim naar de 'top'. Natuurlijk compleet met koplamp en een backpack van ongeveer 20kg. Mijn eerste en beste tip : Neem absoluut niet teveel baggage mee, als je een nachtelijke wandeling van ongeveer 1,5 uur maakt. En zeker niet als je ook voortdurend aan het klimmen bent. Rond 12 uur kwamen we aan op onze kampeerplaats, dus snel tentje opgezet en gaan slapen.De hele reis naar boven zagen we geen hand voor ogen, vooral door de mist. Maar misschien was dat juist een pluspunt want toen ik de volgende morgen wakker werd wat het uitzicht werkelijk schitterend. Hoge groene heuvels met hier en daar nog een sluiertje met mist. Vanaf daar een lange wandeltocht gemaakt naar het dichtsbijzijnde dorp, Mill Valley. Waar je vervolgens in een heel andere wereld terugkomt. De mensen daar lijken zich niets aan te trekken van alle hectiek drukte en stress ongeveer 10km verderop, namelijk in San Francisco. De mensen in MV zijn rustig en doe maar gewoon dan ode je gek genoeg. Een beetje de gemiddelde Nederlander denk ik. (Wat ik natuurlijk erg prettig vind ;-).)
Vanuit Mill Valley hadden we een lift naar onze volgende kampeer plek, weer erg hoog. Nadeel van deze plek was dat je met je tent onder de bomen staat. En onder de bomen regent het zo ongeveer altijd. Omdat de mist blijft hangen op de bladeren en het daarna met een noodgang naar beneden druppelt. Maar ook hier was het uitzicht weer schitterend. Dus al met al was het de nattigheid waard. De laatste kampeerplek konden we niet vinden en dus hebben we illegaal gekampeerd op een druk bezochte picknick-plaats. Wat ons de volgende morgen relatief veel boze blikken van wandelaars opleverde. Vanuit daar weer een lift gehad naar de bewoonde wereld en de bus terug naar SF genomen. Ik ben nu al weer een paar dagen in SF, druk aan het plannen voor Yosemite volgende week. Ik hoop hier eigenlijk weer zo snel mogelijk weer weg te zijn want ik heb de stad zo ongeveer helemaal gezien en de natuur trekt mij absoluut meer. Volgende tip is, als je op zoek bent naar echte/ongerepte natuur, doe wat onderzoek en ga niet naar een State park (Met uitzondering van de grote State parks en degene aan de kust.) De kleine zijn er namelijk op gemaakt om mensen te vermaken en dan heb je als resultaat een soort van fast-(food)-natuur. Alle paden en wegen zijn door mensen aangelegd om maar zo snel mogelijk 'natuur'te kunnen niet. Mijn tip is dus, niet doen.
To zover blijf ik nog even rondhangen in SF maar zoals ik al zei, hoop ik snel weer te vertrekken. Ik moet zo langzamerhand ook mijn laatste paar dagen in LA gaan plannen omdat mijn terugvlucht naar AMS daar begint. Ik neem waarschijnlijk een dag of 3 om LA en omringende dingen te verkennen en daarna vertrek ik weer.
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht en bij deze groetjes uit de States, Kev

  • 17 Juli 2014 - 23:30

    Jopie:

    Hoi Kevin, Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt daar. Zo maak je nog eens iets mee. Hier in ons kikkerlandje hebben we nu (last van) een hittegolf. Morgen 31 graden en zaterdag 32 graden. Maar dat mag de pret niet drukken.
    Ik lees dat je nog heel veel plannen hebt, hopelijk kun je ze allemaal verwezenlijken.
    Hiervandaan wens ik je verder heel veel plezier en veel mooie dingen te zien.

    Groetjes, Joepie

  • 19 Juli 2014 - 17:06

    Williefranken:

    Hoi Kevin,

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin heb!! En al leuke avonturen heb meegemaakt, oma kijk uit naar je foto's en verhalen...........
    Veel plezier en veilige reis verder!!!

    Groetjes Opa en Oma

  • 24 Juli 2014 - 20:47

    Karel Franken :

    Hoi kevin

    groetjes van mij en Joanna , veel plezier nog en nogmaals geniet ervan want het is al weer bijna voorbij !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Via waarbenjij.nu zal ik verslag doen van mijn reis door Amerika.

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3060

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 31 Juli 2014

USA

Landen bezocht: